A kockázatértékelés elkészítése jogszabályhoz kötött minden munkáltató esetében. Meghatározott időközönként gondoskodni kell az elkészítéséről.
Azt bizonyára minden munkáltató tudja, hogy a kockázatértékelés elkészítése alapvető feltétel a munkavégzéshez. De vajon milyen szabályok vonatkoznak erre, és mi mindenre kell figyelni ennek kapcsán? Nézzük!
Először is, a legfontosabb, hogy a munkáltatónak rendelkeznie kell kockázatértékeléssel, amelyben köteles minőségileg, illetve szükség esetén mennyiségileg értékelni a munkavállalók egészségét és biztonságát veszélyeztető kockázatokat, különös tekintettel az alkalmazott munkaeszközökre, veszélyes anyagokra és keverékekre, a munkavállalókat érő terhelésekre, valamint a munkahelyek kialakítására. A kockázatértékelés során azonosításra kerülnek a várható veszélyek, a veszélyeztetettek köre, a veszélyek jellege (baleset, egészségkárosodás) és ezek alapján a a veszélyeztetettség mértéke.
A munkáltató a kockázatértékelés elkészítését a tevékenység megkezdése előtt, majd azt követően indokolt esetben, de miniumum 3 évente köteles beiktatni. A kockázatértékelés eredményeként a munkáltató felelőssége legalább a következők dokumentálása:
- a kockázatértékelés időpontja, helye és tárgya, az értékelést végző azonosító adatai;
- a lehetséges veszélyek;
- a veszélyeztetettek száma és azonosítása;
- a kockázatot súlyosbító tényezők;
- a kockázatok minőségi és mennyiségi értékelése, valamint annak megállapítása, hogy a körülmények megfelelnek-e a munkavédelmi szabályoknak, illetve biztosított-e a kockázatok megfelelően alacsony szinten tartása;
- a szükséges megelőző intézkedések, ezek határideje és felelőse;
- az előző és a következő kockázatértékelés elkészítésének tervezett időpontja.
Az erről készült dokumentumot legalább 5 évig meg kell őrizni.
Amennyiben Önnek most válik aktuálissá a kockázatértékelés elkészítése, forduljon hozzánk bizalommal a megadott elérhetőségeink bármelyikén! Munkatársaink szívesen állnak rendelkezésére és tájékoztatják a részletekről.